Ben je tijdens je zoektocht naar leuke gratis producten bij een prijsvraag gekomen? Dan zal je in sommige gevallen gebruik moeten maken van één van je social media accounts. Heel veel online gebruikers maken gebruik van Twitter en Facebook. Ben jij ook lid van één van deze websites? Dan komt dat goed uit! Ben je dat nog niet maar ben je wel dol op zo veel mogelijk verschillende prijsvragen winnen? Dan is het handig om wél een account aan te maken.

Dankzij Twitter en Facebook doe je namelijk heel snel mee aan een gratis prijsvraag. Als je een beetje bekend bent met de twee social media kanalen, dan weet je dat je op Facebook iets kan ‘liken’ en met Twitter iets kan ‘retweeten’. Je komt vrij regelmatig een vraag tegen waarbij een mooie prijs te winnen valt en het enige wat jij hoeft te doen is de vraag te liken of te retweeten! Meer ook niet. Ideaal, want het werkt snel.


Het bedrijf die de prijsvraag uitschrijft krijgt op deze manier namelijk meer reclame. De tweet die jij geretweet hebt, komt in je Twitter timeline te staan en is dus zichtbaar voor al jouw volgers. Met Facebook gaat het ook zo: like jij een bepaalde win prijsvraag, dan krijgen al jouw vrienden dat te zien.

Heb jij een bepaalde prijsvraag op Facebook geliked, dan krijg je middels een post of een privé-bericht te horen dat jij de prijsvraag gewonnen hebt. Let wel goed op, want diegene die de wedstrijd uitgeschreven heeft kan ook wel eens jouw naam bij de prijsvraag-post vermelden. Bij die post staan meestal allemaal reacties van andere deelnemers. Grote kans dat de winnaar van de contest daar in wordt genoemd! Doe je mee met een Twitter-prijsvraag, dan krijg je of een message van het bedrijf dat de prijsvraag uitgeschreven heeft, of zij brengen een tweet in de wereld met jouw naam erin. En het handige van dit social media kanaal is dat alle tweets waar jij in vernoemd wordt, automatisch in jouw timeline terecht komen!